Dlaczego warto postawić na reklamy wielkogabarytowe?

W reklamie liczy się przede wszystkim to, żeby została ona zauważona. Najlepszy pomysł nic nie da, jeśli nie trafi on do jak największej liczby odbiorców. Oczywiście to, jak zostanie on później oceniony to już inna sprawa, ale podstawą jest to, że w ogóle ta ocena mogła mieć miejsce. A nie ma lepszego sposobu na zapewnienie sobie widoczności, niż rozmiar. Ten fakt jest tak oczywisty, że nawet trudno z nim dyskutować. Jeśli coś jest duże, to wszyscy to zauważają, jeśli małe – wielu osobom może się to nie udać. I dlatego coraz częściej, przeważnie w miastach, można zauważyć ogromne reklamy, mające niejednokrotnie kilkaset metrów kwadratowych powierzchni. Reklamy takie nazywa się wielkogabarytowymi, zgodnie z przyjętą definicją ich nośniki powinny mieć powierzchnię co najmniej 100m2. Ze względu na swój rozmiar ilość miejsc do ekspozycji jest nieco ograniczona. Dlatego też najczęściej się je widuje na elewacjach budynków, albo na bokach nie posiadających żadnych okien, albo podczas wykonywania prac remontowych.

Reklamę wielkogabarytową wyróżnia przede wszystkim rozmiar, jest to jedna z największych form promocji stosowanych na rynku. Całość jest doskonale widoczna nawet z dalekiej odległości, a dzięki umiejscowieniu na budynkach i obiektach w ruchliwych miejscach ilość oglądających ją osób jest naprawdę wysoka. Przekłada się to na skuteczność, klienci nawet nie zwracając uwagi na umieszczoną na nośniku grafikę podświadomie notują prezentowany przekaz. Dodatkowo najczęściej tereny dokoła budynków są oświetlone, dzięki czemu wszystko doskonale widać nawet w ciemnościach. W przeliczeniu na dostępną powierzchnię jest to jedna z bardziej atrakcyjnych form promocji, zwłaszcza że wykonanie i montaż nośnika są stosunkowo tanie i proste. Banery wielkoformatowe wykonuje się z tkanin lub winylu, odpowiednie ich przygotowanie pozwala na bezproblemowe używanie przez długi czas w każdych warunkach klimatycznych. O ich skuteczności bez przerwy przekonują się firmy, które promują swoje produkty lub usługi w taki właśnie sposób.